Het wordt een vliegtuig uitgerust met een waterstof-elektrische centrale en ontworpen om 74 passagiers te vervoeren. De bedrijven zijn van plan om de werkzaamheden aan het vliegtuig al volgend jaar af te ronden en dan de eerste testvluchten uit te voeren.

De eigenaardigheid van het vliegtuig is een modulair motorsysteem. Dankzij het gebruik van modules kunnen ontwikkelaars het motorvermogen verhogen tot 5,4 MW. 

ZeroAvia werkt samen met Alaska Airlines om 's werelds grootste CO2-vrije vliegtuig te bouwen
ZeroAvia 1.8 MW “HyperCore” elektrische voortstuwingssysteemconfiguratie, bron electrek.co

Het prototype is al klaar. Het bedrijf demonstreerde een emissievrije propeller die was geïnstalleerd op zijn eigen 15-tons HyperTruck-testopstelling. Het modulaire motorsysteem van 1,8 MW bestaat bijvoorbeeld uit twee HyperCore-motormodules van 900 kW die draaien op 20.000 tpm, wat typische turbinemotorfrequenties zijn.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here